Platform HB Almere

Komende evenementen


Mar 26



Mar 24



Feb 10

online



Jan 28

Vrijeschool, Lierstraat 7, Almere



Jan 20



Nov 27



Nov 19



Nov 12



Afgelopen evenementen

Oct 17



Oct 15



Oct 10



Sep 17



Jun 19



May 28



Apr 17



Apr 10

Het ABC, Staalmanpark 10, Amsterdam



Apr 04

Webinar door Juf Sofie



Mar 22

Colour Kitchen Zuilen, Pr. Christinalaan 1, 3554 JL Utrecht



Mar 20

Vergadercentrum Annapark, Sas van Gentlaan 10, Almere



Mar 13



Mar 13

Gebouw VMCA, Wagenmakerbaan 43, 1315 BC Almere



Mar 08

Gebouw VMCA, Wagenmakerbaan 43, 1315 BC Almere



Mar 04



Feb 29



Feb 17



Feb 14



Jan 22



Jan 17



Nieuwsfeed

In Nederland zijn we erg voorzichtig om jonge kinderen te identificeren als begaafd of hoogbegaafd als we verwijzen naar een hoge cognitieve begaafdheid. Daarom wordt in Nederland op dit moment vooral gebruikgemaakt van de term kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong (De Boer, 2022)

Artikel

30 September 2024

Onderzoek naar het signaleren van hoogbegaafde kinderen in het primair onderwijs Twee op de honderd kinderen hebben een IQ boven de 130: zij zijn hoogbegaafd. Om het onderwijs voor deze kinderen beter passend te kunnen maken, is het belangrijk om te weten om welke kinderen het gaat, maar het signaleren van hoogbegaafdheid is niet altijd eenvoudig. SCALIQ heeft, met betrokkenheid van de Gelijke Kansen Alliantie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, onderzoek gedaan naar de huidige staat van de signalering van cognitief sterke basisschoolleerlingen door leerkrachten en/of ouders, en naar welke variabelen daarop van invloed zijn. Het volledige onderzoek en alle resultaten staan beschreven in het uitgebreide onderzoeksverslag. Hieronder geven we een toegankelijke samenvatting van de onderzoeksopzet en de meest opvallende resultaten.

Internetsite


Als de woorden kansengelijkheid en hoogbegaafdheid samen in een zin gebruikt worden, dan roept dat bij veel mensen een gevoel op dat het ergens schuurt

Artikel