Platform HB Almere
Komende evenementen
Please log in first.
Mar 26 |
Annapark, Almere
|
Mar 24 |
online
|
Feb 10 |
online
|
Jan 28 |
Vrijeschool, Lierstraat 7, Almere
|
Jan 20 |
|
Nov 27 |
Annapark, Almere
|
Nov 19 |
|
Nov 12 |
|
Afgelopen evenementen
Oct 17 |
|
Oct 15 |
|
Oct 10 |
online
|
Sep 17 |
|
Jun 19 |
|
May 28 |
|
Apr 17 |
Webinar door Juf Sofie
|
Apr 10 |
Het ABC, Staalmanpark 10, Amsterdam
|
Apr 04 |
Webinar door Juf Sofie
|
Mar 22 |
Colour Kitchen Zuilen, Pr. Christinalaan 1, 3554 JL Utrecht
|
Mar 20 |
Vergadercentrum Annapark, Sas van Gentlaan 10, Almere
|
Mar 13 |
|
Mar 13 |
Gebouw VMCA, Wagenmakerbaan 43, 1315 BC Almere
|
Mar 08 |
Gebouw VMCA, Wagenmakerbaan 43, 1315 BC Almere
|
Mar 04 |
|
Feb 29 |
|
Feb 17 |
|
Feb 14 |
Het ABC, Staalmanpark 10, Amsterdam
|
Jan 22 |
|
Jan 17 |
online
|
Nieuwsfeed
30 September 2024
In Nederland zijn we erg voorzichtig om jonge kinderen te identificeren als begaafd of hoogbegaafd als we verwijzen naar een hoge cognitieve begaafdheid. Daarom wordt in Nederland op dit moment vooral gebruikgemaakt van de term kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong (De Boer, 2022)
Artikel
30 September 2024
Onderzoek naar het signaleren van hoogbegaafde kinderen in het primair onderwijs Twee op de honderd kinderen hebben een IQ boven de 130: zij zijn hoogbegaafd. Om het onderwijs voor deze kinderen beter passend te kunnen maken, is het belangrijk om te weten om welke kinderen het gaat, maar het signaleren van hoogbegaafdheid is niet altijd eenvoudig. SCALIQ heeft, met betrokkenheid van de Gelijke Kansen Alliantie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, onderzoek gedaan naar de huidige staat van de signalering van cognitief sterke basisschoolleerlingen door leerkrachten en/of ouders, en naar welke variabelen daarop van invloed zijn. Het volledige onderzoek en alle resultaten staan beschreven in het uitgebreide onderzoeksverslag. Hieronder geven we een toegankelijke samenvatting van de onderzoeksopzet en de meest opvallende resultaten.
Internetsite
30 September 2024
Als de woorden kansengelijkheid en hoogbegaafdheid samen in een zin gebruikt worden, dan roept dat bij veel mensen een gevoel op dat het ergens schuurt
Artikel