Asynchroniteit, is dat een kenmerk van begaafdheid?
๐๐๐๐ป๐ฐ๐ต๐ฟ๐ผ๐ป๐ถ๐๐ฒ๐ถ๐: ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ธ๐ฒ๐ป๐บ๐ฒ๐ฟ๐ธ ๐๐ฎ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐ด๐ฎ๐ฎ๐ณ๐ฑ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ?
Begaafde personen ontwikkelen zich niet altijd in hetzelfde tempo op alle gebieden. Dit fenomeen wordt vaak asynchroniteit genoemd. Maar is dit een universeel kenmerk van begaafdheid?
๐ช๐ฎ๐ ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ธ๐ฒ๐ป๐ ๐ฎ๐๐๐ป๐ฐ๐ต๐ฟ๐ผ๐ป๐ถ๐๐ฒ๐ถ๐? Asynchroniteit houdt in dat cognitieve, emotionele, sociale en motorische ontwikkeling niet synchroon verlopen. Denk aan: โ๏ธ Een kind dat complexe wiskundige problemen kan oplossen, maar moeite heeft met sociale interacties. โ๏ธ Een jongere met diepe filosofische inzichten, maar emotioneel reageert als een veel jonger kind.
โ๏ธ Een volwassene die uitblinkt in intellectuele analyses, maar praktische vaardigheden mist.Asynchroniteit, is dat een kenmerk van begaafdheid?
Please log in first.
Informatie
Titel
Asynchroniteit, is dat een kenmerk van begaafdheid?
Soort informatie
Artikel
Korte omschrijving
Begaafde personen ontwikkelen zich niet altijd in hetzelfde tempo op alle gebieden. Dit fenomeen wordt vaak asynchroniteit genoemd. Maar is dit een universeel kenmerk van begaafdheid?
21ste eeuwse vaardigheden + PO
Doelen VO
Doelgroep
Hulpverleners,Kleuters,Ouders,Primair Onderwijs
Hoogbegaafdheid
Begeleiden
Informatie
Please log in first.