Een burn-out van school? Visie van Merel Sprong


‘Ik heb gewoon heel vaak buikpijn en dan kan ik niet naar school.’

‘School is tijdverspilling, ik heb wel wat beters te doen. Waarom is wat ik wil leren niet goed genoeg?’

‘Ze is aan het bijkomen van de eerste schoolweken door heel veel te gamen.’

‘Hij heeft niet geleerd voor zijn toetsweek. Lukt gewoon niet zegt hij dan.’

Zomaar een verzameling verschillende verhalen van leerlingen en ouders. Burn-out verhalen zou ik willen stellen, of op zijn minst is er sprake van emotionele uitputting.

Volgens de officiële omschrijving is een burn-out een syndroom met een chronisch karakter (minimaal zes maanden) dat bestaat uit emotionele uitputting en/of weinig vertrouwen hebben in het eigen functioneren.

En laten we wel wezen, niemand functioneert lekker met extreme vermoeidheid, overspanning en uitputting. De vraag is hoe deze uitputting kan ontstaan op school.
Een burn-out van school? Visie van Merel Sprong


Informatie

Titel
Een burn-out van school? Visie van Merel Sprong
Soort informatie
Artikel
Korte omschrijving
Niemand functioneert lekker met extreme vermoeidheid, overspanning en uitputting. De vraag is hoe deze uitputting kan ontstaan op school.
21ste eeuwse vaardigheden + PO
Doelen VO
Doelgroep
Hulpverleners,Jongeren,Kleuters,Ouders,Primair Onderwijs,Voortgezet Onderwijs - Bovenbouw,Voortgezet Onderwijs - Onderbouw
Hoogbegaafdheid
Begeleiden
Informatie



Bijlagen

een-burn-out-van-school-visie-van-merel-sprong.pdf